Mogelijkheden voor contact voor en met de bewoners

Zoals steeds streven wij in deze crisis naar een manier die én warm-menselijk én veilig verloopt. We vinden het dan ook belangrijk dat sociale contacten voor onze bewoners maximaal mogelijk gemaakt worden zowel bij de bewoners onderling als naar de contacten van de bewoners met familie, vrienden en kennissen.
De bezoekregeling waarbij externe bezoeker in huis komen of een bewoner naar de familie gaat, kan pas slagen indien iedereen zijn verantwoordelijkheid opneemt en waarbij we erin slagen om onze bewoners én familie samen te brengen én waarbij de gezondheid en de veiligheid van iedereen wordt gerespecteerd. Naast het echte fysieke contact zijn er ook nog andere mogelijkheden om contact te houden.
We blijven samen zorg dragen voor bewoners, familie, mantelzorgers, vrijwilligers en medewerkers.

– Interne (groeps)activiteiten voor bewoners zowel op afdeling als afdeling overschrijdend
– Telefonie en skype
– Raambezoeken
– Bezoeken bij de bewoner in het woonzorgcentrum (verwijzing naar de laatste informatiebrief rond bezoekregeling)
o Kamerbezoek op alle afdelingen
o Buiten op het terras
o Wandelingen rond het woonzorgcentrum (op het domein en in de wijk)
– Cafetaria in het woonzorgcentrum – (tijdelijk stopgezet tot verdere berichtgeving)
– Extern familiebezoek door bewoner – in overleg met de afdeling in functie van de eventuele te volgen maatregelen
– Extern restaurant- en cafébezoek door bewoner – in overleg met de afdeling in functie van de eventuele te volgen maatregelen